Àrea d’aplicació
El present conjunt de regles de conducta va dirigit a totes les persones treballadores de l’empresa * incloent treballadors dels diferents sectors, socis treballadors i col·laboradors, amb independència de la posició que ocupin a l’empresa o del lloc on desenvolupin el seu treball
La direcció de l’empresa * es compromet a proporcionar tots els mitjans necessaris per al compliment des seus objectius, valors i missions
Aquest codi de conducta no pretén regular tots els comportaments que puguin existir dins de l’activitat professional, sinó establir unes pautes de conducta orientatives
Abogados Compliance: Conductas a adoptar por una empresa
Els drets fonamentals
els drets fonamentals de les persones i les llibertats públiques reconegudes per acords nacionals i internacionals
Relació entre treballadors
Ha d’existir un respecte mutu entre els treballadors, el que es tradueix amb relacions cordials, un entorn de treball agradable, saludable i segur Aquest tracte just i respectuós també s’aplica per a les relacions entre treballadors i empreses externes col·laboradores
Igualtat en desenvolupament laboral i no discriminació
Implica una lluita contra tota mena de discriminació directa o indirecta, per raó de sexe, raça, estat civil, edat
Prevenció de seguretat i salut
Prevenció dels incidents i/o accidents de treball. Prevenció de les malalties professionals. Millora de les condicions de seguretat social en el treball.
Actuar d’acord amb el millor interès de l’empresa
La màxima cura en la preservació de la imatge i reputació de l’empresa s’ha de donar en totes
les actuacions professionals.
Preservació del medi ambient
Consisteix en tenir una actitud activa en la conservació del medi ambient, respectant les exigències legals i els programes mediambientals actualment en marxa.
Prohibició del consum de productes il·lícits
S’ha d’entendre que aquesta prohibició es va prendre en el sentit d’evitar
qualsevol perill per a si mateix, els seus companys, altres persones o béns i equips de
l’empresa.
Higiene en les zones comunes de treball
L’ús comú de les zones de treball implica el manteniment essencial dels llocs de treball de forma neta i ordenada.
Les possibles irregularitats econòmiques
Adoptant procediments i mesures adequades de prevenció de pagaments irregulars originaris d’activitats delictives.
Contraindicació davant qualsevol tipus de compensació aliena
L’empresa es compromet a quedar se a la disposició dels seus empleats que coneixen d’aquest tipus de situació.
Ús adequat dels Mitjans de l’empresa
En l’àmbit del desenvolupament de les seves funcions laborals, el treballador pot trobar se
davant de situacions en les quals és necessari utilitzar diversos mitjans propis de l’empresa per
tal d’exercir d’una manera millor les seves missions.
Separació entre interessos personals/laborals
Els interessos personals dels empleats no poden interferir en el compliment responsable i ètic
dels seus deures i responsabilitats professionals de qualsevol manera, ja sigui de forma directa
Atenció al client
En aquest sentit, tots els clients rebran un tracte: Respectuós. Just. Honest
Relació amb els col·laboradors i amb l’autoritat pública
col·laboradores Aquesta relació ha de basar se en: La confiança. L’exigència d’una qualitat màxima. La transparència. El benefici mutu.
Confidencialitat
Existeixen normes internes i externes establertes pel bon tracte de la informació i de les dades que els empleats hagin de complir estrictament.
Propietat intel·lectual i industrial
l’empresa es compromet amb la protecció de la propietat intel·lectual i industrial
propia i aliena Això inclou protegir: Drets d’autor. Drets de reproducció. Drets sobre dissenys. Drets sobre coneixements tècnics especialitats...